Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(12)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(18)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(1)
BD40 (Suwalska 11)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(1)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W37 (Smoleńska 94)
(1)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(1)
Autor
Dambach Karl E. (1945- )
(2)
Jusewicz-Kalter Ewa
(2)
Bartosik Jolanta
(1)
Bonner Sebastian
(1)
Browne Deborah
(1)
Day Christopher (1943- )
(1)
Guerin Suzanne
(1)
Hennessy Eilis
(1)
Herbert Martin
(1)
Hollin Clive R
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kovach Robert
(1)
Kościuczuk Tomasz
(1)
Kubińska Olga
(1)
Kubiński Wojciech
(1)
Mac Kenzie Robert J
(1)
Mangrum Charles T
(1)
Mangrum Charles T. (1938- )
(1)
Marzano Robert J
(1)
Nolting Hans-Peter
(1)
Palmer Emma J
(1)
Paynter Diane E
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pikiel Sylwia. Tł
(1)
Polaszewska-Nicke Magdalena
(1)
Rybski Jarosław
(1)
Strichart Stephen S
(1)
Strichart Stephen S. (1939- )
(1)
Ubertowska Aleksandra
(1)
Zaremba-Popławska Ewa
(1)
Zimmerman Barry J
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Agresywność
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Uczniowie
(2)
Czytanie
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele
(1)
Pisanie
(1)
Prewencja kryminalna
(1)
Przestępczość
(1)
Psychologia
(1)
Rozwiązywanie konfliktów
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Socjalizacja
(1)
Uczenie się
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zapobieganie
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
12 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Mobbing w szkole : jak zapobiegac przemocy grupowej / Karl E. Dambach ; przekład: Aleksandra Ubertowska. - Wydanie drugie w języku polskim. - Gdańsk : GWP, 2008. - 104 strony : ilustracje ; 2008.
Bibliografia strony 103-104.
Książka dotyczy przemocy grupowej w szkołach. Jeżeli terror psychiczny ze strony większości członków grupy wobec tej samej osoby lub wobec dwóch czy trzech osób jest stosowany stale, wówczas mówimy o występowaniu mobbingu (od ang. mob - tłum, zbiorowisko), który polega na systematycznym upokarzaniu, wyśmiewaniu i okrutnym traktowaniu ofiary. Autor opisuje przejawy tego rodzaju przemocy w klasach szkolnych, wskazuje na jej konsekwencje dla rozwoju dzieci, zarówno ofiar, jak i sprawców, oraz podaje możliwe sposoby interwencji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4534 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 15-16 i 209-224.
Nauczanie to zajęcie dla odważnych, wymagające energii, poświęcenia i determinacji. Podstawą dobrego nauczania jest pasja, objawiająca się między innymi poświęceniem i entuzjazmem, z jakimi nauczyciel traktuje swoich uczniów oraz nauczany przez siebie przedmiot. Nauczyciele pracujący z pasją kierują się raczej nadzieją niż optymizmem. To pracowici i praktyczni ludzie, którzy znają swój zawód i lubią swoich podopiecznych. Drzemią w nich niezgłębione pokłady intelektualnej i emocjonalnej energii, dzięki którym nigdy nie przestają się uczyć.Chrisopher Day uświadamia Czytelnikowi, jak wielką rolę w życiu nauczyciela odgrywa pasja oraz jakim zagrożeniem jest jej brak. Podkreśla, że nauczanie znacznie wykracza poza przekazywanie treści programowych i ocenę mierzalnych osiągnięć. Dobrzy nauczyciele to według Autora tacy, którzy znajdują czas na refleksję nad swoim warsztatem pracy oraz uczestnictwo w indywidualnych i grupowych zajęciach, zapewniających im rozwój; którzy dobrze rozumieją, że praca nauczyciela to zajęcie emocjonalne, intelektualne, jak też fizyczne. Nauczyciele z pasją systematycznie weryfikują wyznawane przez siebie wartości, analizują kontekst swojego życia i pracy, prowadzą wraz z innymi nauczycielami dialog na temat samorozwoju, odwiedzają inne szkoły i przyglądają się pracy innych nauczycieli. Ponadto inspirują i angażują się we współpracę międzyszkolną, która pomaga zapobiec osamotnieniu i beznadziei zagrażających nauczycielskiej pasji.Pogląd, że szkoła jest miejscem, w którym dzieci się uczą, a dorośli nauczają, odchodzi do lamusa. Szkoła to miejsce intelektualnych wyzwań - również dla nauczycieli. Wyzwaniem jest dla nich nauczanie, dbanie o swój wszechstronny rozwój, a przede wszystkim - zachowanie pasji przez wszystkie lata kariery zawodowej. Niniejsza książka to cenna pomoc w rozpoznaniu i utrzymaniu takiej postawy, skierowana do nauczycieli na różnych etapach zawodowej drogi - przyszłych, początkujących oraz obecnych w zawodzie od wielu lat. Z pewnością zainteresuje również dydaktyków kształcących nauczycieli oraz dyrektorów szkół.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3841 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Poprawna nazwa drugiego autora na okładce: Eilis Hennessy.
Bibliografia na stronach 73-75.
Często atakują nas sytuacje, w których nie radzimy sobie z wybuchami gniewu nastolatka czy zaplanowanym prześladowaniem jednych uczniów przez drugich. Warto zapoznać się z wiedzą na temat destrukcyjnych zachowań dzieci i młodzieży, by umieć skutecznie im przeciwdziałać. Autorzy ksiażki piszą, w jaki sposób nauczyciele i inni pracownicy oświaty mogą reagować w krytycznych przypadkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3324, 12892, 3325 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 101-103.
Nauczenie dziecka pisania i czytania to trudne i odpowiedzialne zadanie. Od jego pomyślnej realizacji będzie zależało dalsze życie naszego ucznia. Autorzy prezentują dwa odmienne podejścia do kształtowania wymienionych umiejętności, wskazując na te ich elementy, które najlepiej wspomogą proces ich nauczania. Książka jest skierowana do nauczycieli-polonistów. Warto, by sięgnęli po nią również rodzice.Pierwsze wydanie ksiażki ukazło się po tytułem " Trudna sztuka pisania i czytania"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16120 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak zachować porządek w klasie / Hans-Peter Nolting ; przekład Marian Leon Kalinowski. - Wydanie pierwsze w języku polskim. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2003. - 155, [1] strona : 20 cm.
(Biblioteka Wychowawcy)
Warto zastanowić się nad wspólnym z uczniami ustaleniem reguł dyscypliny w klasie, nad upłynnieniem przebiegu lekcji, nad pobudzaniem aktywności związanej z tematyką zajęć. Jak to zrobić? Czytelnik znajdzie w niniejszej książce rozwiązania problemów z dyscypliną zaproponowane przez pedagogów oraz pozna przyczyny dezorganizacji lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.C (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Niniejsza książka stanowi odpowiedź na pytanie, jak pracować z dzieckiem z ADHD. Autorzy przedstawiają konkretne schematy działania, mające pomóc nauczycielom, a także rodzicom, w planowaniu pracy takich dzieci. Schematy te ułatwiają radzenie sobie z problemem zaburzeń koncentracji, wynikiem których są zaburzone procesy planowania i działania według planu. W podręczniku, oprócz opisu poszczególnych umiejętności, jakie powinien opanować każdy uczeń, znajdują się też praktyczne ćwiczenia do wykorzystania na zajęciach. Autorzy proponują ćwiczenie takich umiejętności i kompetencji, jak: interpretacja pomocy graficznych (wykresy, diagramy, tabele), zapamiętywanie informacji, robienie notatek na lekcji oraz z przeczytanego materiału czy wyszukiwanie ważnych informacji w tekście. Podkreślają również, jak ważne jest planowanie w pracy krótko- i długoterminowej, czyli na przykład odpowiednio rozłożone w czasie przygotowywanie się do sprawdzianów i testów oraz pisanie wypracowania. Ponadto szczegółowo zostało omówione korzystanie z materiałów pomocniczych, takich jak encyklopedia.Książka ta z pewnością zainteresuje nie tylko nauczycieli, pedagogów czy terapeutów mających na co dzień do czynienia z dziećmi przejawiającymi trudności w nauce, ale również rodziców takich dzieci oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliogr. s. 126-127.
Jak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia? Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Bibliografia na stronach 78-[80].
Dzieci i młodzież uczą się życia społecznego i nawiązywania pozytywnych relacji z innymi ludźmi w domu, szkole i na podwórku. Często przejmują niewłaściwe wzorce. Autor książki wprowadza nas w tajniki wiedzy na temat prawidłowego rozwoju społecznego człowieka, podkreślając te zachowania, które należy uznać za aspołeczne i którym należy przeciwdziałać. Dzięki tej książce otrzymujemy przegląd skutecznych metod interwencyjnych, którymi w kontaktach z młodymi ludźmi mogą się posługiwać zarówno nauczyciele i pedagodzy szkolni, jak i rodzice. [poczytaj.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Wychowawcy)
Bibliografia na stronach 75-[78].
Każda szkoła boryka się z problemem przestępczości wśród młodzieży. Aby skutecznie radzić sobie z tym problemem, warto zapoznać się z podstawową wiedzą na temat mechanizmu powstawania i radzenia sobie z tym zjawiskiem. Dzięki autorom tej książki poznajemy czynniki wpływające na pojawienie się problemu i otrzymujemy narzędzia w postaci testów i wskazówek, dzięki którym nauczymy młodzież panowania nad gniewem i agresją. [Powyższy opis pochodzi ze strony lubimyczytac.pl].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9123, 7306 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej